събота, 24 април 2010 г.

Какво се случи по време на кампанията за пролетното почистване през 2010 година



Тази година традиционното пролетно почистване на София бе проведено под мотото „Идея за чиста София” в периода – от 20 март до18 април 2010 година.

По традиция целта на кампанията бе не само да се ангажират гражданите в почистването на града, но също така да бъдат стимулирани у тях трайни нагласи към поддържане на чистота около дома и на обществените,места.

Кампанията бе открита на 19 март 2010 година с пресконференция на кмета на София г-жа Йорданка Фандъкова, която представи подробно намеренията на Столична община.
Особеност в провеждането на кампанията бе нейното осъществяването на два етапа.
През първия етап – в навечерието на Великденските празници - бе заложено преди всичко на традицията и обичайното почистване на домовете на гражданите. Акцент по време на този етап бе организацията по извозването на едрогабаритните отпадъци, както и на събирането на излезли от употреба електроуреди и електронно оборудване. През този период бяха извозени над 15 000 куб.м. едрогабаритни отпадъци.

По същото време започна и работата по премахването на предварително набелязаните нерегламентирани сметища в различни райони на столицата. До края на кампанията бяха премахнати с участието на безвъзмездна транспортна техника от фирми - 28 бр. нерeгламентирани сметища и извозени над 9 000 куб.м. смесени отпадъци - битови и строителни. В тяхното извозване участваха над 330 единици транспортна техника.

През втория етап акцентите на кампанията бяха върху почистването на паркове, градинки прилежащи блокови и междублокови пространства
Бяха залесени над 207 градски територии.

За по-добра координация по време на кампанията в Столичния инспекторат бе създадена работна група и бе открит телефон за сигнали и предложения от граждани. Беше организирана всекидневна обработка на данните, постъпили от районите, както и тяхното огласяване.

На 7 април 2010 година в Борисовата градина бе открит Информационен център на кампанията за предоставяне на текуща информация и пособия за чистене на гражданите -чували, ръкавици, метли и др.

Кампанията бе подкрепена със специално написана песен с автор на музиката Хайгашот Агасян и на текста Борислав Мирчев, записана с помощта на децата от детски хор „Пим-пам”.

За първи път бе представено лого на традиционното пролетно почистване – катеричето Чистурко, което ще бъде използвано и в следващите кампании. Името на катеричето бе избрано сред предложенията на членовете на официалната група на пролетното почистване във Facebook.

Съществена част от кампанията бе и работата с неправителствените организации. По време на кампанията Столична община организира кръгла маса - „От зелени дни към зелена стратегия”, а Столичния инспекторат проведе кръгла маса на тема - „Заедно за чиста и зелена София”.

В резултат на тези иинициативи в кампанията се включиха редица граждански фондации и сдружения, сред които младежката организация на Български червен кръст, „Зелени патрули”, гражданско сдружение „Хармония”, „Днес”, фондация „Екообщност”, „Плейцентър – приятели” и др. Новост бяха също така спонтанните инициатива, като например „Да усмихнем София” на група ученици от Националната гимназия за древни езици и култура.

В пролетното почистване тази година по традиции се включиха 67 търговски дружества, фирми и банки на територията на столицата, които дариха предметни и парични награди. Някои от тях, освен безвъзмездната помощ, се включиха и пряко в кампанията, като организираха свои инициативи за почистване в паркове и градини.
Извършената работа от гражданите по време на пролетното почистване може да се изрази в следните цифри:

Общ брой на участвалите граждани - над 25000

Извозени битови и строителни отпадъци - над 16000 м3

Почистени градинки и междублокови пространства - над 3900 дка

Няма коментари:

Публикуване на коментар